کتاب فضاهای توابع، درس و مساله، قاآنی فراشاهی، میرزاوزیری

چاپ
مقطع تحصیلی: عمومی

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره
 

کتاب فضاهای توابع، درس و مساله، قاآنی فراشاهی، میرزاوزیری در سایت ریاضیات ایران

خرید نسخه چاپی

فضاهای توابع

درس، مساله

نویسندگان

آرش قاآنی فراشاهی

مجید میرزاوزیری

انتشارات آهنگ قلم

در صورتی که به این کتاب نیاز دارید، می توانید در خواست تهیه خود را ارسال کنید تا جستجو شود و در صورت موجود بودن کتاب با شما تماس گرفته می شود.

لینک درخواست تهیه کتاب

مقدمه :
منظور از یک فضای توابع مانند \( \mathbb{A} \) مجموعه ای از توابع تعریف شده بر یک مجموعه مانند \( X \) بتوی مجموعه ای مانند \( Y \) است که واجد ویژگی های خاصی هستند. از آنجا که در اکثر موارد، این مجموعه یک فضای توپولوژیک یا یک فضای برداری است، نام فضا به آن اطلاق می شود.
فضاهای توابع در زمینه های متنوعی از ریاضیات ظاهر می شوند. برخی از این زمینه ها عبارتند از:

از این رو، بحث در مورد فضاهای توابع و مسائل مربوط به آن از اهمیت بالایی در ریاضیات و مخصوصاً آنالیز برخوردار است. دانشجویان دوره کارشناسی ریاضی، در درس آنالیز 2 به طور رسمی با برخی فضاهای توابع و همگرایی دنباله ها و سری ها در آن و ارتباط آن ها با مشتق و انتگرال مواجه می شوند.

در این کتاب سعی کرده ایم تا مسائل جالب مربوط به این حوزه را با اشاره مختصری به مباحث درسی، تعاریف و احکام مهم گرد هم بیاوریم. به نظر می رسد این کتاب برای کسانی که درس را به خوبی فهمیده اند و مدتی از آن دور بوده اند یا کسانی که می خواهند خود را برای شرکت کردن در یک مسابقه علمی یا آزمون سراسری آماده کنند، مفید باشد.