اگر دانشجو یا دانش‌آموز هستید و به کتابی نیاز دارید که در سایت نیست، می‌توانید درخواست تهیه کتاب را ارسال نمایید تا در صورت موجود بودن در بازار، آن را تهیه نمونه و به شما اطلاع دهیم.

اگر مؤلف یا ناشر هستید و کتاب شما در سایت معرفی نشده است، می‌توانید به صورت رایگان کتاب‌های خود را در سایت معرفی نمایید.

جبرخطی اونان، ترجمه محمدی حسن آبادی

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره
 

کتاب جبرخطی اونان جهت مشاهده تصویر بزرگتر کلیک کنید.کتاب جبرخطی

 

نویسندگان

مایکل اونان

 

 

ترجمه

علی اکبر محمدی حسن آبادی

 

دانلود مقدمه و فهرست مطالب کتاب جبرخطی اونان

دانلود کتاب جبرخطی اونان

انتشارات مرکز نشر دانشگاهی، تهران 

این کتاب یکی از مهم ترین منابع کنکور کارشناسی ارشد و دکتری می باشد که در هفت فصل به صورت زیر تنظیم شده است.

فصل اول: دستگاه های معادلات خطی

فصل دوم: بردارها و ماتریس ها

فصل سوم: دترمینان‌ها

فصل چهارم: فضاهای برداری

فصل پنجم: تبدیلات خطی

فصل ششم: ضرب‌ها

فصل هفتم: مقادیر ویژه و صورت‌های متعارف

 

کتاب حاضر حاوی مجموعه ای از مثال‌ها و تمرین‌های ملموس و متنوع است که هم از لحاظ ریاضی جالب و غنی است و هم نشان دهنده کاربردهایی از جبرخطی در زمینه‌های گوناگون علوم و مهندسی است. شیوه ارائه مطالب آن، حرکت از مفاهیم عینی و ساده به سوی مفاهیم انتزاعی است، این روش از لحاظ آموزشی دارای این فایده است که دانشجویان آسانتر می‌توانند به یک دید تجریدی از مفاهیم دست یابند. 

 

توضیحات کاملتر در مورد هر فصل و چگونگی ارتباط آن ها در بخشی از پیشگفتار آمده است که تقدیم شما عزیزان می گردد:

از زمان انتشار چاپ اول کتاب، بسیاری از استادان و دانشجویانی که آن را مطالعه کرده‌اند، ابراز علاقه نموده‌اند که تعداد بیشتری از مثال‌هایی را که جنبه کاربردی دارند، در کتاب بگنجانبم. این کتاب شامل بسیاری از این گونه مثال‌هاست که از رشته‌های متعددی چون فیزیک، شیمی، زیست شناسی و علوم رفتاری برگزیده شده‌اند. به طور کلی مثال‌ها کاملاً ساده‌اند و از آوردن مثال‌هایی که نیاز به توضیح طولانی دارند، اجتناب شده است.  ...

.

برای این که موضوعات کتاب تجریدی نباشد، به آن‌ها جوهر هندسی بخشیده‌ایم. هر یک از مفاهیم و مثال‌ها به طور عینی با تجسم مناسب خود در فضای دو (و سه) بعدی مربوط شده است. معرفی مفاهیم جدید، با مثال‌های عددی مشروحی همراه است. ...

.

در فصل 1 ، دستگاه‌های معادلات مورد بحث قرار می‌گیرند و به ویژه بر روش حذفی گاوس برای حل آن‌ها تأکید می‌شود.

فصل 2  با مطالعه بردارها در فضای سه بعدی حقیقی آغاز می‌شود. پس از تعریف هندسی جمع و ضرب اسکالر، اعمال معمولی روی مؤلفه‌ها را استنتاج می‌کنیم که متناظرند با اعمال روی بردارها. خط‌ها و سایر اشیاء هندسی در این رابطه مورد مطالعه قرار می‌گیرند. فضاهای با بعد بزرگتر، به عنوان فضاهای برداری ستونی معرفی می‌شوند. سپس ماتریس‌ها و اعمال جمع و ضرب روی آن‌ها تعریف می‌شوند. مفهوم وارون ماتریس و سودمندی آن در حل دستگاه‌های معادلات خطی، مورد تأکبد خاص قرار می‌گیرند.

در فصل 3 به دترمینان‌ها می‌پردازیم و این بحث را با بررسی حالت 2×2 آغاز می‌کنیم. این کار عمدتاً برای آشنا ساختن دانشجویان با اعمال سطری و ستونی و با توجه به این امر صورت می‌گیرد که احتمالاً دانشجویان دترمینان را از قبل می‌شناسند. برای حالتی که با بعدهای بزرگتر سروکار داریم، یک تعریف استقرایی با استفاده از بسط همسازه‌ای ارائه می‌شود. بیشتر تأکید بر خواص دترمینان (اعمال سطری و ستونی) است تا بر تعریف رسمی آن. خاصیت ضربی دترمینان‌ها ثابت می‌شود و سودمندی آن‌ها در یافتن وارون ماتریس‌ها و حل دستگاه‌های معادلات خطی، خاطر نشان می گردد. بعلاوه تکنیک عملی‌تر وارون کردن ماتریس‌ها از طریق حذف ترکیبی، به دانشجویان عرضه می‌شود.

در فصل 4 فضاهای برداری مجرد معرفی می‌شوند. چون ممکن است این اولین برخورد دانشجو با اشیاء مجرد ریاضی باشد، رهیافتی آهسته و تدریجی اختیار شده است. بخش‌های جداگانه‌ای به هر یک از مفاهیم پدید آوردن، استقلال خطی، زیرفضاها و پایه اختصاص یافته است. در هر مورد، تعبیر مفهوم مربوطه در فضای دو (و سه) بعدی می آید و سپس قضایای اصلی درباره بعد و پایه به دست می آیند.

در فصل پنجم تبدیلات خطی تعریف می‌شوند. در این فصل نیز مانند فصل 4، حرکت ما کند است. بخش کاملی به فضای مقادیر تبدیل خطی اختصاص یافته است و در بخش های دیگر، فضای پوچ مورد بررسی قرار می‌گیرد. سپس تکنیک محاسبه‌ی رتبه ماتریس با استفاده از اعمال سطری و ستونی را شرح می‌دهیم. (چون این بخش برای مطالب بعدی ضروری نیست، می‌توان آن را حذف کرد) پس از آن مفاهیم وارون و یکریختی را مطالعه می‌کنیم. نمایش ماتریسی تبدیل خطی نیز، که به انتخاب پایه بستگی دارد، در این فصل شرح داده می‌شود. قضایای معمولی راجع به ارتباط رتبه و پوچی تبدیلات خطی به دست می‌آیند و همین طور قضایای راجع به یکریختی و بعد.

در فصل 6 ابتدا ضرب نقطه‌ای و برداری در فضای سه بعدی مطالعه می‌شود تا زمینه‌ای برای بررسی ضرب‌های داخلی در حالت کلی به دست آید. تعریف هندسی و تعریف جبری این کمیت‌ها ارائه می‌شود. بخش‌های بعدی، تعریف ضرب‌های داخلی در Rn و Cn را در بر دارند و تعامد، مکمل‌های متعامد، پایه متعامد یکه و غیره را مورد بحث قرار می‌دهند. نتایجی از قبیل نامساوی کوشی-شوارتس، نامساوی بسل و روش متعامدسازی گرام اشمیت به دست می‌آیند.

در فصل آخر مقادیر ویژه تعریف و خواص اصلی آن‌ها بیان می‌شوند. همچنین خاصیت قطری شدنی ماتریس‌های متقارن را نشان می دهیم. سپس صورت نرمال ژوردان به دست می آید و بالاخره با صورت‌های دوخطی باختصار آشنا می‌شوید.

.

.

.

 امیدواریم این کتاب مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد.

 

نظرات (1)

امتیاز 0 از 5 از بین 0 رای
این نظر توسط مجری سایت به حداقل رسیده است

سلام و وقت بخیر
کتاب های خوبی رو فراهم کردید از زحمات شما تشکر میکنم
من ترجیح میدم نسخه پی دی اف کتاب ها رو داشته باشم تا بتونم همه جا اون رو همراهم داشته باشم و بتونم از وقتهای آزادم به خوبی استفاده کنم و کتاب ها رو مطالعه کنم.
لطفا کتاب های...

سلام و وقت بخیر
کتاب های خوبی رو فراهم کردید از زحمات شما تشکر میکنم
من ترجیح میدم نسخه پی دی اف کتاب ها رو داشته باشم تا بتونم همه جا اون رو همراهم داشته باشم و بتونم از وقتهای آزادم به خوبی استفاده کنم و کتاب ها رو مطالعه کنم.
لطفا کتاب های بیشتری رو قرار بدید. ممنونم

ادامه مطلب
حامد
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
به این پست امتیاز دهید:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟

جدیدترین محصولات

Cambridge International AS and A Level Mathematics May June 2021 9709-2 With Mark Scheme Cambridge International AS and A Level Mathematics May June 2021 9709-2 With Mark Scheme بازدید (595)
Cambridge International AS and A Level M...
Cambridge International AS and A Level Mathematics May June 2020 9709-1 With Solution Cambridge International AS and A Level Mathematics May June 2020 9709-1 With Solution بازدید (435)
Cambridge International AS and A Level M...
Cambridge International AS and A Level Mathematics February March 2020 9709 With Mark Scheme Cambridge International AS and A Level Mathematics February March 2020 9709 With Mark Scheme بازدید (484)
Cambridge International AS and A Level M...
Cambridge International AS and A Level Mathematics October November 2021 9709-3 With Mark Scheme Cambridge International AS and A Level Mathematics October November 2021 9709-3 With Mark Scheme بازدید (558)
Cambridge International AS and A Level M...
Cambridge International AS and A Level Mathematics October November 2021 9709-2 With Mark Scheme Cambridge International AS and A Level Mathematics October November 2021 9709-2 With Mark Scheme بازدید (498)
Cambridge International AS and A Level M...

فایل های تصادفی

جزوه ریاضی 2 دانشگاه تبریز دکتر عبدی 96-1395 جزوه ریاضی 2 دانشگاه تبریز دکتر عبدی 96-... بازدید (10780)
جزوه ریاضی 2 دانشگاه تبریز دکتر عبدی 96-...
جزوه جبر 3 استاد محمدرضا رجب زاده مقدم ، فردوسی مشهد جزوه جبر 3 استاد محمدرضا رجب زاده مقدم ،... بازدید (17086)
جزوه جبر 3 استاد دکتر محدرضا رجب زاده مق...
نمونه سوال ریاضی پایه هفتم فصل دوم اعداد صحیح- فایل word  شماره ۱ نمونه سوال ریاضی پایه هفتم فصل دوم اعداد... بازدید (3320)
نمونه سوال ریاضی پایه هفتم فصل دوم اعداد...
جزوه محاسبات عددی، شریف، سال 88-87، جزوه محاسبات عددی، شریف، سال 88-87،... بازدید (20133)
جزوه دست نویس محاسبات عددی ، دانشگاه صنع...
آنالیز عددی 1 پیام نور دکتر بابلیان آنالیز عددی 1 پیام نور دکتر بابلیان... بازدید (23453)
کتاب آنالیز عددی 1 پیام نور نوشته دکتر ا...

پربازدیدترین محصولات

حل المسائل کتاب نظریه مجموعه ها و کاربردهای آن (مبانی ریاضی) لین و لین حل المسائل کتاب نظریه مجموعه ها و کاربردهای آن (مبانی ریاضی) لین و لین بازدید (79281)
پاسخ سوالات و تمرینات کتاب نظریه مجموعه ...
مثلث نوشته دکتر میرزاوزیری مثلث نوشته دکتر میرزاوزیری بازدید (40148)
کتاب مثلث دکتر میرزاوزیری ، رمز فایل www...
اشتباه سوزنبان دکتر میرزاوزیری اشتباه سوزنبان دکتر میرزاوزیری بازدید (37660)
نویسنده : دکتر مجید میرزاوزیری ؛ چاپ او...
نظریه مجموعه ها و کاربردهای آن (مبانی ریاضی) لین و لین نظریه مجموعه ها و کاربردهای آن (مبانی ریاضی) لین و لین بازدید (36734)
کتاب نظریه مجموعه ها و کاربردهای آن (مبا...
آشنایی با نظریه گراف، دوگلاس بی وست آشنایی با نظریه گراف، دوگلاس بی وست بازدید (34282)
دانلود کامل کتاب آشنایی با نظریه گراف دو...

جشنواره ملی رسانه های دیجیتال

امنیت در پرداخت ها

تعداد بازدید مطالب
15399032

ارسال پیام برای ما

  Mail is not sent.   Your email has been sent.
بالا