اگر دانشجو یا دانش‌آموز هستید و به کتابی نیاز دارید که در سایت نیست، می‌توانید درخواست تهیه کتاب را ارسال نمایید تا در صورت موجود بودن در بازار، آن را تهیه نمونه و به شما اطلاع دهیم.

اگر مؤلف یا ناشر هستید و کتاب شما در سایت معرفی نشده است، می‌توانید به صورت رایگان کتاب‌های خود را در سایت معرفی نمایید.

جبرخطی هافمن ترجمه فرشید جمشیدی

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره
 

کتاب جبرخطی هافمن جهت مشاهده تصویر بزرگتر کلیک کنید.کتاب جبرخطی

 

نویسندگان

کنت هافمن

ری کنزی

 

ترجمه

فرشید جمشیدی

 

دانلود مقدمه و فهرست مطالب کتاب جبرخطی هافمن

دانلود کتاب جبرخطی هافمن

انتشارات مرکز نشر دانشگاهی، تهران 

این کتاب یکی از مهم ترین منابع کنکور کارشناسی ارشد و دکتری می باشد که در ده فصل به صورت زیر تنظیم شده است.

فصل اول: معادلات خطی

فصل دوم: فضاهای برداری

فصل سوم: تبدیل های خطی

فصل چهارم: چندجمله ای ها

فصل پنجم: دترمینان

فصل ششم: فرم های متعادف مقدماتی

فصل هفتم: فرم های گویا و ژوردان

فصل هشتم: فضاهای ضرب داخلی

فصل نهم: عملگرهای روی فضاهای ضرب داخلی

فصل دهم: فرم های دوخطی

 

توضیحات کاملتر در مورد هر فصل و چگونگی ارتباط آن ها در بخشی از پیشگفتار آمده است که تقدیم شما عزیزان می گردد:

هدف اصلی ما از نوشتن این کتاب تهیه کتابی درسی برای درس جبرخطی دوره لیسانس در انستیتو تکنولوژی ماساچوست (M.I.T.) بوده است. این درس برای دانشجوبان ریاضی در سطح سالهای سوم طرح ریزی شده بود، با این وجود سه چهارم دانشجویان از سایر رشته های علمی و فنی، از دانشجویان سال اول گرفته تا دانشجویان بعد از لیسانس، جلب این درس می شدند. چنین توصیفی امروزه هم در مورد مستمعین این درس در M.I.T عموماً درست است. ...

.

.

.

فصل یک با دستگاه های معادلات خطی و یافتن جواب آن ها از طریق عمل های سطری مقدماتی روی ماتریس ها سر و کار دارد. کار ما این بوده است که حدود شش ساعت درسی روی این مطلب وقت صرف کنیم. این فصل برای دانشجویان تصویری از خاستگاه های جبرخطی فراهم می کند و نیز شیوه محاسباتی لازم جهت فهم مثال هایی از مفاهیم مجردتری را که در فصلهای بعد پیش می آیند، به آنان می آموزد. فصل 2 فضاهای برداری، زیرفضاها، پایه ها و بعد را مورد بحث قرار می دهد. فصل 3 درباره تبدیل های خطی، جبر آن ها، نمایش آن ها توسط ماتریس ها و نیز درباره یکریختی ها، تابعک های خطی و فضای دوگان گفتگو می کند. فصل 4 به تعریف جبر چندجمله ای ها بر روی یک هیات (میدان)، ایده آل های آن در جبر و تجزیه چندجمله ای ها به سازه های اول (عامل های اول) می پردازد. این فصل همچنین ریشه ها، فرمول تیلور و فرمول درونیابی لاگرانژ را مورد بحث قرار می دهد. فصل 5 دترمینان ماتریس های مربعی را عرضه می کند -دترمینان به عنوان تابع n خطی متناوبی از سطرهای ماتریس در نظر گرفته می شود- و سپس به توابع چندخطی روی مدول ها و نیز به حلقه ی گراسمان می پردازد. مطالب مربوط به مدول ها، مفهوم دترمینان را در مقامی گسترد تر و فراگیرنده تر از آنچه که معمولاً در کتب درسی مقدماتی یافت می شود، قرار می دهد. فصل های 6 و 7 در بر گیرنده بحثی است در مورد مفاهیمی که برای تحلیل یک تبدیل خطی تنها روی یک فضای برداری با بعد متناهی، تحلیل مقادیر سرشت نما (مقادیر ویژه)، تبدیل های مثلثی شونده و قطری شدنی، و نیز برای تحلیل مفاهیم اجزای قطری شدنی و پوچ توان تبدیل های عمومی تر و  فرم های متتعارف گویا و ژردان بنیانی هستند. قضایای تجزیه اولیه و تجزیه دوری، که در قضیه دوم ضمن مطالعه زیرفضاهای مجاز پیش می آید، نقش اساسی به عهده دارند. فصل 7 شامل مبحثی است که در مورد ماتریس های بر روی یک میدان چندجمله ای ها، محاسبه سازه های پایا و مقسوم علیه های مقدماتی ماتریس ها و نیز شامل پروراندن فرم متعارف اسمیت است. این فصل با بحثی راجع به عملگرهای نیم ساده، جهت تکمیل تحلیل یک عملگر، پایان می پذیرد. فصل 8 به تفصیل درباره فضاهای ضرب داخلی با بعد متناهی گفنگو می کند. این فصل هندسه پایه را جهت ربط متعامد سازی با ایده «بهترین نقریب یک بردار» شامل می شود و راهش را به مفاهیم تصویر متعامد یک بردار بر روی یک زیرفضا و مکمل متعامد یک زیرفضا می گشاید. همچنین این فصل عملگرهای یکانی را مورد بحث قرار می دهد و به قطری کردن عملگرهای خودالحاق و نرمال منتهی می شود. فصل 9 پس از معرفی فرم های یک و نیم خطی، آن ها را به عملگرهای مثبت و خودالحاق روی فضاهای ضرب داخلی مربوط می سازد و به سمت نظریه طیفی عملگرهای نرمال و سپس به سمت نتایج ظریف تر درباره عملگرهای نرمال روی فضاهای ضرب داخلی حقیقی یا مختلط به پیش می رود. فصل 10 ضمن بحث درباره فرم های دو خطی، بر فرم‌های متعارف برای فرم‌های متقارن و متقارن کج و نیز بر گروه‌های حافظ فرم‌های ناتبهگون، به ویژه بر گروه های متعامد، یکانی، شبه متعامد و لورنتس تأکید می کند.

.

.

.

 امیدواریم این کتاب مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد.

 

نظرات (0)

امتیاز 0 از 5 از بین 0 رای
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
به این پست امتیاز دهید:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟

جدیدترین محصولات

Cambridge International AS and A Level Mathematics May June 2021 9709-2 With Mark Scheme Cambridge International AS and A Level Mathematics May June 2021 9709-2 With Mark Scheme بازدید (304)
Cambridge International AS and A Level M...
Cambridge International AS and A Level Mathematics May June 2020 9709-1 With Solution Cambridge International AS and A Level Mathematics May June 2020 9709-1 With Solution بازدید (305)
Cambridge International AS and A Level M...
Cambridge International AS and A Level Mathematics February March 2020 9709 With Mark Scheme Cambridge International AS and A Level Mathematics February March 2020 9709 With Mark Scheme بازدید (338)
Cambridge International AS and A Level M...
Cambridge International AS and A Level Mathematics October November 2021 9709-3 With Mark Scheme Cambridge International AS and A Level Mathematics October November 2021 9709-3 With Mark Scheme بازدید (400)
Cambridge International AS and A Level M...
Cambridge International AS and A Level Mathematics October November 2021 9709-2 With Mark Scheme Cambridge International AS and A Level Mathematics October November 2021 9709-2 With Mark Scheme بازدید (369)
Cambridge International AS and A Level M...

فایل های تصادفی

پاسخ تشریحی پایانترم ریاضی عمومی 2 صنعتی شریف مورخ 13940328 دکتر پورنکی پاسخ تشریحی پایانترم ریاضی عمومی 2 صنعتی... بازدید (11599)
پاسخ تشریحی نمونه سوال پایانترم ریاضی عم...
پاسخ تشریحی نمونه سوال ریاضی هشتم خرداد ۱۳۹۶ قزوین پاسخ تشریحی نمونه سوال ریاضی هشتم خرداد ... بازدید (8931)
پاسخ تشریحی نمونه سوال ریاضی هشتم خرداد ...
نمونه سوال ریاضی پایه ششم فصل پنجم اندازه‌گیری- فایل word شماره ۱ نمونه سوال ریاضی پایه ششم فصل پنجم انداز... بازدید (3044)
نمونه سوال ریاضی پایه ششم فصل پنجم انداز...
پاسخ تشریحی آزمون آنالیز حقیقی دانشگاه آزاد واحد خوراسگان استاد علامه 13881104 پاسخ تشریحی آزمون آنالیز حقیقی دانشگاه آ... بازدید (14506)
پاسخ تشریحی نمونه سوالات درس آنالیز حقیق...
311 (سیصد و یازده) دکتر میرزاوزیری 311 (سیصد و یازده) دکتر میرزاوزیری... بازدید (24752)
کتاب سیصد و یازده دکتر میرزاوزیری، رمز ف...

پربازدیدترین محصولات

حل المسائل کتاب نظریه مجموعه ها و کاربردهای آن (مبانی ریاضی) لین و لین حل المسائل کتاب نظریه مجموعه ها و کاربردهای آن (مبانی ریاضی) لین و لین بازدید (78576)
پاسخ سوالات و تمرینات کتاب نظریه مجموعه ...
مثلث نوشته دکتر میرزاوزیری مثلث نوشته دکتر میرزاوزیری بازدید (39985)
کتاب مثلث دکتر میرزاوزیری ، رمز فایل www...
اشتباه سوزنبان دکتر میرزاوزیری اشتباه سوزنبان دکتر میرزاوزیری بازدید (37519)
نویسنده : دکتر مجید میرزاوزیری ؛ چاپ او...
نظریه مجموعه ها و کاربردهای آن (مبانی ریاضی) لین و لین نظریه مجموعه ها و کاربردهای آن (مبانی ریاضی) لین و لین بازدید (36324)
کتاب نظریه مجموعه ها و کاربردهای آن (مبا...
آشنایی با نظریه گراف، دوگلاس بی وست آشنایی با نظریه گراف، دوگلاس بی وست بازدید (34089)
دانلود کامل کتاب آشنایی با نظریه گراف دو...

جشنواره ملی رسانه های دیجیتال

امنیت در پرداخت ها

تعداد بازدید مطالب
15105355

ارسال پیام برای ما

  Mail is not sent.   Your email has been sent.
بالا