اگر دانشجو یا دانش‌آموز هستید و به کتابی نیاز دارید که در سایت نیست، می‌توانید درخواست تهیه کتاب را ارسال نمایید تا در صورت موجود بودن در بازار، آن را تهیه نمونه و به شما اطلاع دهیم.

اگر مؤلف یا ناشر هستید و کتاب شما در سایت معرفی نشده است، می‌توانید به صورت رایگان کتاب‌های خود را در سایت معرفی نمایید.

آنالیز مختلط و کاربردهای آن، سیلور من، عمیدی

رای دهی: 5 / 5

فعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستارهفعال سازی ستاره
 

کتاب آنالیز مختلط سیلور من جهت مشاهده تصویر بزرگتر کلیک کنید.کتاب آنالیز مختلط و کاربردهای آن

 

نویسنده

ریچارد ا. سیلورمن

 

 

ترجمه

علی عمیدی، خلیل پاریاب

 

دانلود مقدمه و فهرست مطالب کتاب آنالیز مختلط سیلورمن

دانلود کتاب آنالیز مختلط سیلور من

انتشارات مرکز نشر دانشگاهی، تهران 

این کتاب در پانزده فصل به صورت زیر تنظیم شده است.

فصل اول: اعداد مختلط

فصل دوم: حد در صفحه مختلط

فصل سوم: توابع مختلط

فصل چهارم: مشتق گیری در صفحه مختلط

فصل پنجم:انتگرالگیری در صفحه مختلط

فصل ششم: سری های مختلط

فصل هفتم: سری توانی

فصل هشتم: برخی از نگاشتها

فصل نهم: توابع چندمقداری

فصل دهم: سری تیلور

فصل یازدهم: سری لوران

فصل دوازدهم: کاربردهای مانده

فصل سیزدهم: نظریه پیشرفته تر

فصل چهاردهم: نگاشت حوزه های چندضلعی

فصل پانزدهم: برخی کاربردهای فیزیکی

 

کتاب آنالیز مختلط و کاربردهای آن نوشته سیلورمن یکی از مهمترین کتاب های آنالیز مختلط می باشد. جهت آشنایی هرچه بیشتر شما عزیزان با این کتاب و خصوصیات آن، شما را به مطالعه پیشگفتار کتاب، از زبان نویسنده رهنمون می شویم:

 

در نگارش این کتاب، هدف من ارائه بحث مختصر از مبادی آنالیز مختلط کاربردی بوده است که در آن انگیزه طرح مطالب، کاملا توجیه شده و به اندازه ای کامل می باشد که تمام جنبه های اساسی موضوع را در بر گرفته و به قدر کافی آن ها را تشریح کند، ولی آن قدر مفصل نباشد که دانشجویان مبتدی را با ارائه بیش از حد نتایج فرعی سردرگم نماید. من بر این باورم که با یاری گرفتن از تدابیر آموزشی زیر (و تدابیر دیگر) به این هدف رسیده ام.

ارائه:

1. مجموعه ای جامع از مسائل در انتهای هر فصل؛ این مجموعه ها هم شامل تمرین های زیاد مربوط به متن است و هم شامل مسائلی است که مطالب نظری متن را ادامه و گسترش می دهند.

2. راهنمایی ها و پاسخ ها برای بسیاری از مسائل؛ که از صفحه 320 آغاز شده اند و شامل پاسخهای عددی بوده، در صورت ضرورت تا راه حل های تقصیلی گسترش یافته اند.

3. مجموعه ای از توضیح ها در انتهای هر فصل (قبل از مجموعه مسائل مربوط)؛ این توضیح های بخش به بخش، به میزان زیادی، طبیعتی رهگشا دارند و به این منظور آمده اند که دانشجو درباره آنچه «واقعاً» دنبال می شود و آنچه که بعد پیش می آید بیشتر آشنا شود.

امید بر آن است که تدابیر بالا، همراه با روانی خاص و اختصار مطالب اصلی، کتاب را به خصوص برای آن هایی که اولین بار با آنالیز مختلط مواجه می شوند، قابل استفاده نماید. به ویژه امید است که روش منتخب به دانشجو کمک کند تا در زمینه ی وسیع نظریه متغیر مختلط، اصول و فروع را از هم تمیز دهد.

عناوین مطالب که در کتاب آمده اند در جدول فهرست مندرجات درج شده اند، اما چند نکته مهم نیز وجود دارند که اشاره به آن ها ضروری است:

1. عنوان اصلی انتگرال گیری در صفحه مختلط (نظریه کوشی) با سرعتی سنجیده معرفی و به صورت هسته اصلی آنالیز مختلط ارائه شده است.

2. همچنین، دانشجو در نیمه اول کتاب با سری مختلط و مبحث کلیدی سری توانی مواجه می شود. بنابراین وقتی در بخش های 10 و 11 به سری تیلور و لوران می رسد، قادر است بدون این که با مطالب جنبی نطیر همگرایی مطلق و یکنواخت و یا اعتبار انتگرال گیری جمله به جمله از سری ها و غیره از موضوع منحرف شود، توجه خود را بر مطالب در دست مطالعه متمرکز کند.

3. به اصل آوند و قضیه روشه توجه خاصی به عمل آمده است (بخش های 1.12 و 2.12 را ببینید). نظریه مانده برای محاسبه انتگرال های حقیقی ناسره، در بحثی تفصیلی که در خور این مطلب است، آمده است (بخش های 3.12 و 4.12 را ببینید).

4. مطالب فصل 13، پیشرفته تر از سایر مطالب کتاب است و در یک درس خلاصه یک ترمی باید از آن چشم پوشی کرد، بجز آن مطالبی که در نتیجه گیری تبدیل کلیدی شوارتس-کریستوفل نقشی دارند.

5. فصل 15 از دو کاربرد نمونه ای فیزیکی آنالیز مختلط، یعنی کاربرد آنالیز مختلط در مکانیک مایعات و الکترواستاتیک بحث می کند. در این فصل شیوه کار به جای شیوه ریاضی محض، شیوه ریاضی فیزیک است. قضیه کوتا-ژوکوفسکی (که در بخش 6.2.15 به دست آمده است) به خصوص یک کاربردی زیبا از نظریه متغیر مختلط است. فصل 15 به جز یک یا دو مورد، مستقل از فصول 12 تا 14 است، و مدرسینی که به جنبه کاربردی نظر دارند می توانند درست بعد از فصل 11 به فصل 15 بپردازند.

 .

.

.

امیدواریم این کتاب مورد استفاده شما عزیزان قرار گیرد.

 

نظرات (1)

امتیاز 0 از 5 از بین 0 رای
این نظر توسط مجری سایت به حداقل رسیده است

halolmasaele in ketabo mikham
man

reyhan
هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
به این پست امتیاز دهید:
0 کاراکتر ها
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟

جدیدترین محصولات

Cambridge International AS and A Level Mathematics May June 2021 9709-2 With Mark Scheme Cambridge International AS and A Level Mathematics May June 2021 9709-2 With Mark Scheme بازدید (545)
Cambridge International AS and A Level M...
Cambridge International AS and A Level Mathematics May June 2020 9709-1 With Solution Cambridge International AS and A Level Mathematics May June 2020 9709-1 With Solution بازدید (397)
Cambridge International AS and A Level M...
Cambridge International AS and A Level Mathematics February March 2020 9709 With Mark Scheme Cambridge International AS and A Level Mathematics February March 2020 9709 With Mark Scheme بازدید (454)
Cambridge International AS and A Level M...
Cambridge International AS and A Level Mathematics October November 2021 9709-3 With Mark Scheme Cambridge International AS and A Level Mathematics October November 2021 9709-3 With Mark Scheme بازدید (530)
Cambridge International AS and A Level M...
Cambridge International AS and A Level Mathematics October November 2021 9709-2 With Mark Scheme Cambridge International AS and A Level Mathematics October November 2021 9709-2 With Mark Scheme بازدید (471)
Cambridge International AS and A Level M...

فایل های تصادفی

اصول و فنون ترکیبیات ترجمه دکتر ربیعی و غفاری اصول و فنون ترکیبیات ترجمه دکتر ربیعی و ... بازدید (19539)
اصول و فنون ترکیبیات ترجمه حسین ربیعی و ...
گذشته ای که می آید و چهار داستان دیگر دکتر میرزاوزیری گذشته ای که می آید و چهار داستان دیگر دک... بازدید (9618)
گذشته ای که می آید و چهار داستان دیگر دک...
نظریه گراف ها و کابردهای آن، باندی نظریه گراف ها و کابردهای آن، باندی... بازدید (23162)
Geraph Theory ، مترجم حمید ضرابی زاده...
کتاب بازگشت به منزل آخر دکتر میرزاوزیری کتاب بازگشت به منزل آخر دکتر میرزاوزیری... بازدید (9743)
کتاب بازگشت به منزل آخر دکتر میرزاوزیری...
جلدو اول حساب دیفرانسیل و انتگرال آپوستل، ترجمه دکتر عالم زاده جلدو اول حساب دیفرانسیل و انتگرال آپوستل... بازدید (17704)
کتاب حساب دیفرانسیل و انتگرال آپوستل جلو...

پربازدیدترین محصولات

حل المسائل کتاب نظریه مجموعه ها و کاربردهای آن (مبانی ریاضی) لین و لین حل المسائل کتاب نظریه مجموعه ها و کاربردهای آن (مبانی ریاضی) لین و لین بازدید (79135)
پاسخ سوالات و تمرینات کتاب نظریه مجموعه ...
مثلث نوشته دکتر میرزاوزیری مثلث نوشته دکتر میرزاوزیری بازدید (40112)
کتاب مثلث دکتر میرزاوزیری ، رمز فایل www...
اشتباه سوزنبان دکتر میرزاوزیری اشتباه سوزنبان دکتر میرزاوزیری بازدید (37618)
نویسنده : دکتر مجید میرزاوزیری ؛ چاپ او...
نظریه مجموعه ها و کاربردهای آن (مبانی ریاضی) لین و لین نظریه مجموعه ها و کاربردهای آن (مبانی ریاضی) لین و لین بازدید (36625)
کتاب نظریه مجموعه ها و کاربردهای آن (مبا...
آشنایی با نظریه گراف، دوگلاس بی وست آشنایی با نظریه گراف، دوگلاس بی وست بازدید (34241)
دانلود کامل کتاب آشنایی با نظریه گراف دو...

جشنواره ملی رسانه های دیجیتال

امنیت در پرداخت ها

تعداد بازدید مطالب
15343467

ارسال پیام برای ما

  Mail is not sent.   Your email has been sent.
بالا